Monday, April 29, 2019

Maman

One of the people I’m going to miss the most when I graduate this year inshaALLAH is maman. Maman jaga kiosk dekat mahallah bawah ni. Since first year rasanya. Lama dah kenal maman :’) Suka tengok maman, lembut and ramah. Waktu solat punctual. Ada sekali tu, student hilang phone dalam kiosk. Cari dekat kaunter Maman. Maman ngadu kat aku masa tu, I still remember his expression. He looked so sad, dia cakap dia rasa tak sedap budak tu buat macam tu depan customer yang lain; imply macam dia pulak yang curi. Alahai Maman :’) 

Baru2 ni ok takdela baru sangat, berminggu lepas la jugak aku kalut dan keCEMASan, tak sedar duit tak cukup dalam purse nak beli barang. Bukak2 je wallet, alamak, duit tak cukup. Aku bagitau maman, dia cakap takpe nanti2 je bayar. Aku pun blah, sebab situasi CEMAS waktu tu aku lupa nak rekod dalam fon (biasanya aku akan take note hutang tulis dalam hp) tiba2 dua hari lepas entah mimpi apa aku macam teringat balik. Hmm. Macam ada hutang something dengan Maman. Tapi aku tak ingat apa benda. And aku ni jenis kalau tak ingat tu memang tak ingat bahahahaha. Aku pun tak tau la kena makan minyak ikan kot. Aku pun bagitaula Maman, aku rasa aku ada hutang dengan dia tapi aku tak ingat aku beli apa. So aku suruh dia kipdecen (keep the change, lawak komik Ujang omg I miss Ujang/Apo/G3, tiberrr) tapi dia tolak. Aku insist jugak, dia beria tolak. Dia cakap takpe, ‘nanti Allah bagi ingat’ aku pun yela2 ambik balik duit tu sambil dalam otak ligat pikir mendeeeela yang aku hutang kat dia ni. Dan hampir givap coz like I said! Aku takkan ingat punye bro potong jari bro! 

Until today. Aku tak pikir pun, sebab exam harini. Tiba2 je aku jadi ingat balik😂 Mungkin sebab aku ada guna benda tu lately ni, tapi kalau nak cakap gitu, benda tu ada je dalam almari (misteri kan benda tu hahahahahaha bai) selama ni. Hmmm. 

Makbul doa kau Man. Maha suci Allah. 

No comments: